Rehabilitacja dziecięca

Fizjoterapia niemowląt i dzieci (0-17lat)
Zajmujemy się diagnostyką, oraz terapią dzieci z różnymi dysfunkcjami ruchowymi, wadami genetycznymi, chorobami neurologicznymi, zaburzeniami napięcia mięśniowego, wadami postawy, oraz skoliozami. Prowadzona terapia opiera się na indywidualnej pracy z pacjentem, co daje możliwość rzetelnej analizy i oceny problemu, a także ustalenia celu terapii.

Terapia manualna

Wykorzystanie odpowiednich chwytów, manipulacji, oraz technik diagnostyczno-leczniczych, które nakierowane są na wykrywanie i leczenie w obrębie stawów.

Rehabilitacja ortopedyczna

Obszar medycyny zajmujący się przywracaniem sprawności po wszelkich urazach i przeciążeniach układu ruchu. Zapewniamy opiekę przed i po zabiegach operacyjnych. Rehabilitacja ortopedyczna pomaga pacjentom powrócić do pełnej sprawności i leczyć urazy bez interwencji chirurga. Fizjostacja posiada niezwykle szeroki zakres usług w tym obszarze. Pomagamy pacjentom, którzy cierpią z powodu:

• stanów po skręceniach i zwichnięciach stawów,
  • stanów po złamaniach,
  • stanów po operacjach i zabiegach artroskopowych,
  • niestabilności stawów,
  • zespołów bólowe (bolesnego barku),
  • uszkodzeń i przeciążeń mięśni u sportowców.
Zajmujemy się również:
  • przygotowaniem do zabiegów operacyjnych,
  • pacjentami po zabiegach endoprotezoplastyki i kapo plastyki.

Rehabilitacja neurologiczna

Poprzez holistyczne podejście do Pacjenta staramy się odtworzyć (m.in. stosując metodę neurofizjologiczną PNF) utracone funkcje lub wytworzyć kompensacje celem maksymalnego usprawnienia, uzyskania samodzielności i powrotu do życia w społeczeństwie.
W Fizjostacji prowadzimy rehabilitację pacjentów z następującymi schorzeniami:

• udar mózgu
  • po przebytych urazach mózgowo-czaszkowych
  • po przebytych urazach rdzenia kręgowego
  • układu nerwowego (SM, Parkinson)
  • uszkodzenia nerwów obwodowych

Kinesio Taping

Metoda rehabilitacji, która działa 24h/dobę. Odpowiedni sposób aplikacji plastra wywołuje nie tylko zmiany mechaniczne, ale również sensoryczne, dając bodziec przebudowy lub zmiany funkcjonowania organizmu.
Taping ma za zadanie:

• zmniejszyć nieprawidłowe napięcie (mięsni, skóry, powięzi)
  • wspomóc miesień w działaniu (ułatwienie funkcji)
  • wwiększyć zakres ruchu mięśni i stawów
  • poprawić mikrokrążenie
  • aktywować układ limfatyczny
  • zmniejszyć stany zapalne
  • zredukować krwiaki (siniaki)
  • aktywowanie włókien nerwowych
  • wspierać funkcje stawów
  • poprawić propriocepcję
  • korygowanie ustawienia
  • podporę bierną
  • korekcję mechaniczną
  • uśmierzanie bólu

Masaż terapeutyczny

Masaż jest nieodłącznym elementem kompleksowej fizjoterapii. Znajduje zastosowanie w leczeniu: chorób narządu ruchu, układu nerwowego, w okresie przewlekłym chorób reumatycznych, choroby układu krążenia. Nie zapominajmy o jego zbawiennym wpływie przy bólach pleców czy karku spowodowanych wzmożonym napięciem mięśniowym wywołanym np. długotrwałą pracą i stresem. Masaż powoduje uczucie odprężenia i relaksu pozwalając na zachowanie psychofizycznej harmonii. Bazujemy na metodach masażu klasycznego, funkcyjnego, izometrycznego, uciskowego, bańką chińską oraz manualnym drenażu limfatycznym. Masaż terapeutyczny pleców – skupia się na Twoich głównych dolegliwościach, przynosząc natychmiastową ulgę.

Fizykoterapia

Fizykoterapia jest formą leczenia wykorzystującą bodźce fizykalne. Sposób działania zależy od rodzaju bodźca, jego siły oraz reaktywności organizmu. Fizykoterapię najczęściej stosuje się jako leczenie uzupełniające i wspomagające kinezyterapię czy terapię manualną. W ramach fizykoterapii gabinet Fizjostacja proponuje zabiegi z wykorzystaniem ultradźwięków, elektroterapie, laser, lampe solux, krioterapie i pole magnetyczne. Wszystkie metody leczenia mają niezwykle szeroki zakres zastosowania i z pewnością przyniosą oczekiwane efekty naszym klientom. Zabiegi z wykorzystaniem ultradźwięków mają działanie:

• przeciwbólowe
  • zmniejszające napięcie mięśniowe
  • rozszerzające naczynia krwionośne
  • hamujące procesy zapalne
  • likwidujące tzw. ostrogi piętowe
  • pomagają przy powstawaniu związków aktywnych biologicznie
  • wpływają na enzymy ustrojowe
  • hamują układ współczulny
  • przyśpieszają wchłanianie tkankowe
Elektroterapia jest wskazana w przypadku wielu schorzeń, m.in. przy:
  • nerwobólach
  • przewlekłych zapaleniach nerwów, korzeni, splotów
  • zespołach bólowych w chorobie zwyrodnieniowej
  • zaburzeniach krążenia obwodowego
  • porażeniach wiotkich
Prąd o małej mocy wpływa na zakrzepy naczyniowe oraz przyśpiesza zrost kostny

Rehabilitacja w domu pacjenta

Prowadzimy rehabilitację Pacjentów w ich domowym zaciszu, których uraz, ograniczenie sprawności, podeszły wiek uniemożliwia dotarcie do Fizjostacji. Nasi fizjoterapeuci z niezbędnym sprzętem rehabilitacyjnym stworzą mały gabinet w Twoim mieszkaniu i przeprowadzą kompleksową rehabilitację.
Zakres rehabilitacji domowej:

• ćwiczenia usprawniające
  • pooperacyjna
  • pourazowa
  • po udarze mózgu
  • po wstawieniu endoprotezy
  • po amputacji kończyn

Masaż relaksacyjny

Masaż zalecany jest przede wszystkim osobom zmęczonym, które zmagają się na co dzień ze stresem i chcą zapomnieć o problemach oraz pragnących poprawić kondycję własnej skóry. Masaż świecą wpływa nie tylko doskonale na naszą psychikę, ale również na ciało. Staje się ono elastyczna, miękkie w dotyku, jedwabiście gładkie i otulone przyjemnym aromatem. Skóra jest nawilżona, odżywiona i ukrwiona. Masaż świecą przynosi ukojenie dla suchej, pozbawionej witalności skóry, zapewnia jej głębokie rozluźnienie i uspokojenie poprzez likwidację napięcia w ciele. Pomaga w walce z rozstępami, cellulitem jak i neutralizuje wolne rodniki. Bazą świec są naturalne oleje roślinne: sojowy, z nasion konopi, otrąb ryżu, pestek moreli i winogron, awokado, jojoba, makadamii oraz masło shea i witamina E.
Działanie masażu:

• zapewnienie skórze długotrwałej miękkości i nawilżenia
  • odżywienie i elastycznienie skóry
  • neutralizacja wolnych rodników
  • głęboki relaks
  • poprawa stanu skóry w miejscach dotkniętych cellulitem
Wskazania do zabiegu:
  • zmęczenie i złe samopoczucie
  • stres
  • cellulit i rozstępy
  • skóra sucha, zmęczona i odwodniona
Przeciwwskazania:
  • uczulenie na którykolwiek składnik
  • ciąża
  • nadciśnienie
  • miesiączka
  • zły stan zdrowia ( temperatura, choroby nerek, choroby nowotworowe, silna nadczynność tarczycy)
  • depilacja ciała w przeciągu ostatnich 48 h

Kompleksowa terapia obrzęków

Celem terapii jest zmniejszenie istniejącego obrzęku, zwiększenie ruchomości w stawach oraz utrzymanie odpowiedniej siły mięśniowej kończyn. W skład kompleksowej terapii przeciwobrzękowej zaliczamy:

• manualny drenaż limfatyczny (MDL)
  • kompresjoterapia (bandażowanie, zastosowanie odzieży kompresyjnej)
  • terapia ruchem (aktywna kinezyterapia) oraz ćwiczenia oddechowe
  • pielęgnacja skóry
  • edukacja Pacjenta

Terapia stawów skroniowo-żuchwowych

Terapia patologii w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych opiera się na kompleksowym podejściu do pacjenta. Pozwala to zdecydowanie szybko i efektywnie pozbyć się dysfunkcji. Podstawą leczenia jest przeprowadzenie wnikliwego wywiadu, badanie jak i postawienie osiągalnego celu. Stosujemy Terapię Manualną, techniki osteopatyczne, terapię tkanek miękkich kinesiotaping oraz poizometryczną relaksację mięśni. Rehabilitacja polega na rozluźnianiu mięśni układu stomatognatycznego.
Pomożemy:

• Osobom z bruksizmem (zgrzytania i zaciskania zębów, które przyczyniają się do ich ścierania) – reakcja organizmu na przewlekły stres i zwiększone napięcie emocjonalne
  • Osobom po urazach mechanicznych w obrębie głowy, twarzy lub kręgosłupa szyjnego. Po upadku, poślizgnięciu, uderzeniu w podbródek, wypadku samochodowym, ziewaniu, które mogło spowodować zwichnięcie krążka i zablokowanie stawu
  • Osobom po zabiegach chirurgicznych w obrębie stawów skroniowo- żuchwowych
  • Osobom z nawykowym żuciem gumy, obgryzaniem paznokci, nagryzaniem warg
  • Osobom z nieprawidłową postawą ciała prowadzącą do nadmiernego napięcia mięśni żucia i związanego z tym bólu

Objawy uszkodzonego stawu skroniowo-żuchwowego:

• ból lub dyskomfort w obrębie twarzy podczas otwierania ust, ziewania, jedzenia, w sytuacjach stresujących lub z powodu zimna
  • odgłosy trzaskania/trzeszczenia w momencie otwierania/zamykania ust
  • częste bóle głowy
  • bóle karku
  • ból ucha i zaburzenia słuchu
  • szumy uszne
  • szczękościsk
  • zbaczanie żuchwy podczas jej ruchu
  • bóle oczu, łzawienie w okolicy kąta wewnętrznego oka
  • poranna sztywność żuchwy
  • bóle zdrowych organicznie i strukturalnie zębów
  • problemy z dziąsłami: mrowienia, krwawienia, nadwrażliwość itp.
  • bóle żuchwy
  • bóle żwaczy
  • bóle skroni
  • bóle twarzy
  • wady zgryzu
  • ograniczenia ruchomości w obrębie stawów skroniowo- żuchwowych

Terapia uroginekologiczna

Na pierwszej wizycie skupiamy się na badaniu zarówno podmiotowym jak i przedmiotowym. Ocenie zostaje poddana postawa ciała oraz sposób poruszania się pacjenta. Ma miejsce klasyfikacja objawów i dysfunkcji w obrębie dna miednicy. Wspólnie z pacjentem opracowujemy plan terapii oraz ustalamy cele, jakie chcemy osiągnąć na poszczególnych jej etapach. Rehabilitacja mięśni dna miednicy jest złożonym procesem, w którym do pacjenta musimy podejść w sposób holistyczny. W terapii stosujemy techniki manualne pracy na tkankach, specjalistyczne indywidualne dobrane ćwiczenia jak i techniki relaksacji. Objawy i sytuacje sygnalizujące potrzebę udania się do terapeuty urogoinekologicznego to w przypadku kobiet:

• lęk przedporodowy
  • trudności z oddawaniem moczu
  • zabieg ginekologiczny w przyszłości
  • stan po zabiegi uroginrkologicznym
W przypadku mężczyzn:
  • zaplanowany zabieg prostatektomii bądź inny zabieg z zakresu urologii
  • stany po zabiegach chirurgicznych
  • problemy z oddawaniem moczu
  • zaleganie moczu w pęcherzu
  • nietrzymanie moczu o różnej etiologii

Dla kogo jest terapia neurologiczna?

Odzyskanie sprawności ułatwia odpowiednia terapia. Rehabilitacja neurologiczna, którą świadczymy, ma za zadanie poprawić stan fizyczny Pacjentów, borykających się z wieloma schorzeniami oraz umożliwić im samodzielne funkcjonowanie. Świadczone przez nas usługi wykonują doświadczeni specjaliści, dzięki czemu są w pełni profesjonalne. Zabiegi rehabilitacyjne przebiegają sprawnie oraz kompleksowo. Do każdego Klienta podchodzimy w sposób indywidualny, dopasowując się do potrzeb spowodowanych przez daną przypadłość czy dolegliwość. Jeśli jest taka potrzeba, fizjoterapia odbywa się w domu. Wiele osób korzysta z tego, że fizjoterapeuci dojeżdżają bezpośrednio do miejsc zamieszkania zainteresowanych.
Rehabilitacja neurologiczna wskazana jest u osób, które borykają się z:

• chorobą Parkinsona,
  • stwardnieniem rozsianym,
  • niepełnosprawnością sprzężoną
  • stanem po udarze mózgu,
  • rdzeniowym zanikiem mięśni (SMA)
  • stanem po urazie czaszkowo-mózgowym,
  • zespołem Downa,
  • polineuropatią,
  • porażeniem nerwu twarzowego typu Bella,
  • mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • zespołem Brown-Sequarda.